ADV in Lovina

19 april 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Dinsdag 19 april - Een welverdiend dagje ADV in de kustplaats Lovina. In een prachtig luxe en groot hotel pal aan het strand. Het lichaamsdeel dat voor mij het meest aan een vrije dag toe is is zonder twijfel mijn kont.Die begint de vorm van mijn zadel aan te nemen. En al zeg ik het zelf, daar word ik niet bepaald aantrekkelijker op. In stilte heb ik mijn hotelkamer omgedoopt in Villa Achterwerk.

En wat doe je dan op zo'n dag? Nou, niet echt veel. Eerst heerlijk uitslapen, dan vorstelijk ontbijten met 1, 2, 3 bakjes koffie toe. En daarna? Wat dacht je? Een wasje draaien! Handwasje welteverstaan. Alle meurende sokken, fietsbroeken, shirts en ondergoed in het grote ligbad, wasmiddel erbij en kneden maar. Een uurtje later alles opgehangen op het balkon waar (gelukkig!) de zon niet schijnt.. Afwachten of het droog wordt in de vochtige hitte.

's Middags met een paar medereizigers een fikse wandeling gemaakt, voornamelijk langs het strand. Rioolbuizen lopen daar een heel klein stukje de zee in. Ik niet. Om die reden. Jakkes!

Een goede gelegenheid om iets te vertellen over de begeleiding van de reis door Djoser. Die is werkelijk fantastisch. Alles tot in de puntjes geregeld en Net, ik meldde het eerder, is een absolute topper. Elke dag staan de bussen en de fietsen klaar met 2 man personeel van het fietsverhuurbedrijf. En die 2 mensen (zeer joviale Balinezen, vader en zoon) blijven ons de hele dag volgen. Niet alleen met onze koffers aan boord, maar ook met flesjes water zo veel als we maar willen tijdens de stops en zo nu en dan een banaantje.  Verder hebben ze onbeperkt adviezen in petto over zadelhoogte, stuurhoogte en de kunst van het schakelen en dat alles met een flinke dosis humor. Onze Indonesische fietsgids Dewa rijdt tijdens de tochten voorop en Net sluit de rij.

Qua foto's vandaag een vrij saaie dag. Gelukkig maakt de zonsondergang veel goed. Morgen kwart voor 7 uit de veren, snel ontbijten, koffers pakken en om 8 uur de bussen in. Een vrij vlakke tocht van een kilometer of 50 langs de kust. Zin in!

Laterrrrr

1. Marian:
    19 april 2016
    Geniet van je welverdiende rust!

De eend wel even te water neem ik aan
  2. Marga:
    19 april 2016
    Leuk om zo met je mee te reizen zonder mee te lijden Ton!
    Wat voeren ze Eenden eigenlijk daar in den vreemde: ook gewoon rijst??? Dan is-ie behoorlijk de pisang!