Wappie

28 april 2016 - Kuta, Indonesië

Woensdag 27 april -  Ik moet jullie iets bekennen. Sinds ik voet aan de grond zette in Indonesië heb ik nog geen druppel alcohol genuttigd. Ik vorm met dat goedje sowieso al een moeizaam koppel. Bier lust ik niet. Ik ben er voor behandeld maar zonder resultaat. En onder deze tropische omstandigheden leek het me zelfs niet verstandig me te laten verleiden tot een wijntje of zo. Het zweet brak me al uit als ik er aan dacht. Temeer omdat er ook nog gefietst moest worden. Nee, aan mij heeft de horeca hier niet zo’n beste gehad.

Vandaag is daar verandering in gekomen. Marco heeft een paar dagen vrijaf genomen van zijn stage op Bali en logeert net als onze fietsgroep op Gili. Rond het middaguur legde zijn boot aan en dronken we samen koffie. We hebben fietsen gehuurd, in zee gezwommen en daarna zijn verblijf bekeken, gelegen op slechts 100 meter van mijn verblijf.

En nu komt het. In onze zoektocht naar voedsel  liepen we langs een gezellig ogende bar. Pal aan het strand, live muziek, een goede eetkaart en een poolbiljart trokken ons over de streep. Een cocktail uitgezocht. Er was vlak daarvoor een verkoelend buitje gevallen en het zat er zeer aangenaam. De cocktail smaakte goed. Naar meer. Dat kwam goed uit want het was Happy Hour. Dat betekende een gratis cocktail als je die vóór 8 uur bestelde. Dus even flink doordrinken.  En toen nummer twee, bij het eten. Hmmmmmm. En hoe ik nu ben? Ik ben Wappie. Helemaal Wappie. En besloot toch maar aan mijn blog te beginnen. Hihi.

Het kan zijn dat ik met Bubbele Ton plaat nu. Daarom tik ik maal een beetje op het poetsenboid. O ja, we hebben ook nog een potje poolbieljaarten gedaan. Ik zag veel meek ghaten dan ballen. Hihi. En bij het swemme was een heel steerkje stroom. Moeluk op op de beene te blijfe staan. Maal nu is dat gloof ik nog veeeeel moelukker. Hihi.

Ga nu sjliaaape.

Flaterrrrrrrrrrr

1. Joke Rutgers:
    28 april 2016
    Proost! Groetjes Aaldrik en Joke.
  2. Anita:
    28 april 2016
    Haha, kijk dat is meer mijn manier van vakantie vieren, Ton!
    Proost!
  3. Ellen:
    28 april 2016
    Jaja nu wordt het tijd dat de dames aansluiten. We staan in de startblokken, proost!
  4. Henry:
    Ton,
    Ben wel benieuwd hoe jij nu de horizon ziet.
    Ik neem er ook nog eendje....
    Gr
    Henry
  5. Gertjan:
    28 april 2016
    Zo, hik, ken ik, hik, je weer, hik.
    Groet,
    Gertjan
  6. Gudi:
    30 april 2016
    Hi Ton
    Vermakelijk jouw stukjes te lezen.
    Wij hier elke avond aan de drank higihigi. A. I. In Turkije. Adri doet nog wel ns wat op een hometrainer in de ditnesszaal maar .. De ligbedjes zijn gewillig. Groeten uit Alanya